donderdag 8 juni 2017

Boottocht en op naar Miami

Vanmorgen moesten we op tijd op want we hadden om 10.00 uur de boottocht gereserveerd. Deze was in Indian Harbour en dat was nog een half uurtje rijden. Bij het hotel was ontbijt inbegrepen dus dat is handig maar hier moesten we ook tijd voor  uittrekken. Het was gelukkig droog en het weer zag het niet onaardig uit. Zouden we geluk  hebben vandaag? Het ontbijt was goed. Veel keus en alles was heel hygiĆ«nisch geregeld. Zo hadden ze zelfs een automaat om bestek te nemen. Trek aan een hendel en je hebt een mes, vork of lepel. Een druk op de knop en  er werden 2 pannenkoeken voor je gebakken. Het was uitgebreid en we konden er wel even tegen.

Goed 9 uur checkten we uit op weg naar Indian Harbour. Het was een rechte weg en goed half tien waren we bij het haventje. We  konden gelijk op de boot. Er was gevraagd om 10 minuten voor vertrek aanwezig te zijn maar je hebt altijd van die mensen die op het nippertje aankomen. Het zonnetje scheen dus het zag er goed uit. De pret was echter weer van korte duur want juist toen we vertrokken begon het te regenen. De  boot was overdekt maar vanaf de zijkant werden we  toch aardig nat. Van ons mocht hij al wel omdraaien maar dat was natuurlijk geen optie. Er waren wel zijschermen op de boot maar de kapitein zei dat het wel zou stoppen en dat dan alle schermen weer omhoog moesten omdat we anders niks zagen. Hij had gelukkig gelijk. De zon scheen zelfs af en toe.

We zagen veel dolfijnen en dat maakte ook veel goed. Ze zaten er soms wel met 6 tegelijk. Toch leuk om deze vakantie zo af te sluiten. We zagen ook weer enorme huizen. Het is toch heerlijk om zo aan het water te mogen wonen. Geld genoeg hier in Florida. De tocht zelf stelde niet zoveel voor. Hij draaide vaak rondjes op het water om de dolfijnen te kunnen zien. Dat was wel gaaf. We zagen ze zelfs vlak bij de boot. Blijft mooi hoe vaak je  het  ook ziet.

De  boottocht duurde anderhalf uur en even na half 12 waren we weer terug in de haven. Op het laatst viel er toch weer even wat regen.

De rit naar Miami zou zo'n 4 en half uur duren dus na een korte plaspauze gingen we op weg. We namen een stuk van de A1A, de kustweg naar Miami. We reden binnendoor want dat vind ik toch het prettigst rijden, zeker met die regen. Het regende namelijk steeds onderweg. Af en toe was het even droog maar de eerste 2 uur hadden we hier last van. Het mooie van binnendoor rijden is dat je veel variatie hebt in de omgeving. Hele mooie, wat langere stukken maar ook steden en industrieterreinen. Dat laatste is wat minder maar dat nemen we op de koop toe. In Indiantown stopten we bij de Mac om iets te eten en te drinken. Ik had een strawberry shortcake besteld iets wat nieuw was bij MacDonalds. Naderhand kregen we nog een sample van allebei de smaken om te proeven. De kids vonden dat prima uiteraard.

We konden er weer even tegen en gingen op weg voor de laatste 2 uurtjes. De laatste 100 kilometer was een wat saaie weg. 99 km rechtdoor maar gelukkig mocht je hier wel 65 mile per uur. Oftewel 105 km, Er was ook bijna geen auto op de weg dus dat schoot op. Tegen 5 uur kwamen we in het hotel aan, Het Best Western Plus Miami Doral. We zitten vlakbij het vliegveld dus hoeven we morgen niet ver te rijden. Na dat we hadden ingecheckt konden we ook gelijk inchecken voor de vlucht van morgen. Gelukkig geen problemen zoals op de heenweg. Ik werkte ook gelijk mijn blog bij want dat had ik de afgelopen 2 dagen nog niet gedaan.

Inmiddels was het al bijna half acht en besloten we maar bij Denny's te gaan eten. Dit was heel dichtbij en het eten is over het algemeen prima en betaalbaar. We hebben weer goed gegeten. Op de kamer gekomen nog even de koffers goed ingepakt. We hebben nu wel een extra koffer maar een handbagage koffer minder. We moeten eigenlijk om 12.00 uur uitchecken maar we mogen een uur langer blijven. We kunnen dan morgen nog iets doen en dan op ons gemak naar het vliegveld.

We hebben weer een heerlijke tijd gehad in "ons Florida". Helaas zijn de laatste dagen toch wel letterlijk en figuurlijk in het water gevallen door de regen. Op een gegeven moment ben je wel uit gewinkeld. We hebben wel heel veel gezien en gedaan.

Morgen vliegen we terug naar Frankfurt om vandaar uit met de trein naar Dusseldorf te gaan. Als het goed is staat Robert daar weer om ons op te halen. Ik ga het natuurlijk wel proberen maar mocht ik niet meer in de gelegenheid zijn om deze laatste dag online te zetten, dan wil ik toch alvast iedereen bedanken voor het meelezen en de leuke reacties. Het is niet iedereen gelukt om een reactie te plaatsen op het blog maar via Facebook of op andere manieren hebben we ook leuke berichten gehad. Nogmaals bedankt daarvoor.

1. Was weer leuk om te lezen Monique!
    Jammer van het weer de laatste dagen. Toch fijner als het zonnetje gewoon schijnt..
    Alvast een goede terugvlucht!